Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds

Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds: Omdat alle kinderen mee moeten kunnen doen!

jeugdsportfonds jeugdcultuurfonds

Wat houdt het in?

Het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds maakt het mogelijk dat, als je tussen de 4 en 18 jaar bent en je ouder(s)/verzorger(s) moeten rondkomen van een minimum inkomen, je toch samen met andere leeftijdgenoten kunt sporten, muziek maken, schilderen of toneel te spelen. Per kalender- of contributiejaar wordt er voor je één sport en/of één cultureel vak vergoed.

Jeugdsportfonds

Behalve dat sporten leuk is, is het vooral ook goed voor je conditie, je ontwikkeling, je eigenwaarde en om lekker je energie kwijt te kunnen na schooltijd.
De maximale vergoeding van het Jeugdsportfonds is € 225,- per jaar. Hiervan wordt de contributie en soms ook nog een deel van de sportattributen en kleding betaald.
Voor sporten geldt dat er in verenigingsverband gesport wordt. Dit is voor je sociale vaardigheden goed, maar maakt ook de sport beoefenen éxtra leuk.

Jeugdcultuurfonds

Is sporten niet je "ding" of heb je meer passie voor kunst, muziek, dans en toneel dan kan het Jeugdcultuurfonds tot maximaal € 450,- per jaar bijspringen. Hiervan wordt het lesgeld, maar vaak ook het instrument of materiaal bekostigd. Want als je actief schildert, muziek maakt of toneel speelt krijg je meer zelfvertrouwen, concentreer je je beter en word je sociaal vaardiger.

Aanvraag indienen?

Via school, huisarts, jeugdhulpverleners of buurtwerkers kan de aanvraag digitaal worden ingediend. Surf naar: www.jeugdsportfonds.nl of www.jeugdcultuurfonds.nl

Contactpersoon voor Haarlem en Zandvoort is Babette van de Weg.
* : consulent.haarlem@jeugdsportfonds.nl
( : 06-43121900 op maandag, dinsdag en donderdag van 09.00-14.00 uur