Update Thuiswerken

donderdag, 28 mei 2020

Wat is het fijn dat de kinderen bij ons op school het Chromebook in bruikleen mee naar huis kunnen nemen. Gelukkig was ook Google Classroom al snel klaar en konden we dus gebruik maken van het online werken. De eerste dagen had het internet het erg zwaar met zoveel gebruikers die ineens online willen. Ook dit kon na wat aanpassingen van websites opgevangen worden. De eerste dagen waren de vragen die vanuit de kinderen kwamen vooral technisch gericht maar nadat ze ook digitaal vaardig zijn geworden kon het echt online lesgeven gaan beginnen. Alle kinderen doen dat op hun eigen manier. De ene begint elke ochtend heel vroeg en de andere juist wat later. De ene leerling moet het allemaal alleen regelen en de andere krijgt hulp van ouders. Ontzettend fijn om te zien en horen dat de ouders ook zeker hier de tijd voor maken.

Nu gaan we 2 dagen naar school met de groep verdeeld over 2 lokalen. Soms is dat best even heen en weer rennen maar wel fijn om iedereen weer te zien. Op de andere dagen werken we nog vanuit huis.