De eerste weken in groep 6

zondag, 13 september 2020

De eerste weken in groep 6

Gelukkig zijn we dit schooljaar gewoon gestart. Wat fijn was het om iedereen weer in de klas te zien. We doen verschillende spelletjes om elkaar beter te leren kennen en we zijn gestart met het werk van groep 6. We willen allemaal een leuk schooljaar en daarvoor gaan we allemaal ons best doen. Hiervoor hebben we met elkaar afspraken gemaakt en elke week kijken we in de KIVA-kring of dit nog goed gaat.

Bij Jeelo zijn we begonnen aan het thema "zorgen voor jezelf en anderen." We hebben al een Zumba les gedaan met de hele school. We hebben een logboek bijgehouden wat we zo in een week eten en drinken. Vervolgens is er iemand van de GGD geweest en die heeft ons nog meer verteld over wat nu precies gezond voor je is. Bij gym hebben we de shuttle run test gedaan om te kijken hoe onze conditie nu eigenlijk precies is. Natuurlijk hebben we hier ook andere kinderen aangemoedigd.

In groep 6 zijn er ook 2 nieuwe vakken bij gekomen. Namelijk Engels en topografie. Dat is erg leuk maar ook zeker even wennen. Bij Engels leren we namen voor familieleden en de cijfers. Bij topografie gaan we dit jaar heel Nederland door. De eerste povincie " Noord-Holland" hebben we al afgerond.

We hebben al ontzettend veel gedaan in groep 6 en gaan er met elkaar een leerzaam maar ook zeker een gezellig jaar van maken!