Gastles van Amnesty International

woensdag, 25 november 2020

Op 25 november hebben wij bezoek gehad in de klas. Meester Mark van Amnesty International kwam ons vertellen over mensenrechten. In het Jeelo project hebben wij het gehad over slaven en hoe deze mensen behandeld werden. Ook hebben we het gehad over duurzame producten; dat producten uit andere landen gemaakt worden door mensen en dat die mensen heel weinig geld verdienen.

Wij gingen met een schip de zee op en namen een heleboel mee: een huis, een slaapkamer, gezond eten, speelgoed, een playstation, ouders, gezuiverd water, snoepgoed, ons eigen geloof, onze eigen taal, vrije tijd en nog veel meer. Helaas begon het schip te zinken en moesten we 3 dingen over boord gooien. Welke dingen gingen weg en waarom? Hierdoor hebben we geleerd wat we belangrijk vinden in ons leven en welke punten wel fijn zijn maar niet noodzakelijk. We weten nu dat Amnesty International mensen helpt die niet eerlijk behandeld worden.