De gouden weken

dinsdag, 08 september 2020

In groep 5 zijn we gestart met de gouden weken. We doen spelletjes om elkaar beter te leren kennen en we zijn gestart met het werk van groep 7. We willen allemaal een leuk schooljaar en daarvoor moeten we allemaal ons best doen. Daarvoor hebben we afspraken gemaakt met de kinderen. Elke week kijken we of de afspraken zijn gelukt en waar we eventueel nog aan moeten werken.

Met Jeelo werken we aan het thema 'zorgen voor jezelf en anderen'. Dat past perfect bij de gouden weken want in de klas moeten we ook zorgen voor elkaar. We hebben een zumba les gehad voor de hele school en de kinderen uit groep 5 waren super enthousiast aan het dansen. Er kwam een mevrouw van de GGD op bezoek om ons meer te vertellen over gezonde voeding en gezond eten. Met de stapper uit Jeelo hebben we tips bedacht om meer te bewegen. Ook eten we vooral gezonde tussendoortjes in groep 5!

Met taal zijn we gestart met het thema 'geheimen'. We hebben geleerd wat vermommen betekent en we hebben een geheime club opgericht en daarmee vergaderingen gehouden. Iedereen van onze groep is lid geworden van deze club. Ook hebben we geheime brieven geschreven en zijn we codes aan het kraken. Een erg spannend en leuk onderwerp dus!

Bij spelling herhalen we de al aangeleerde categorien. Dat is nog best lastig want die categorien zijn toch wel behoorlijk weggezakt! Maar met wat oefening komen deze vanzelf weer boven drijven!

Met rekenen zijn we begonnen aan een nieuwe methode. We hebben de keersommen herhaald, + en - sommen en ook het klokkijken hebben we al gedaan.

We hebben al zo hard gewerkt in groep 5 in de eerste weken en gelukkig hebben we ook veel plezier gemaakt!