Welkom op de site van groep 4

Even voorstellen…..

Ik ben juf Petra en geef dit hele schooljaar van maandag tot en met donderdag les aan groep 4. Op de vrijdag geeft juf Marjolein les in de groep. Van maandag tot en met vrijdag worden wij ondersteund door juf Salina.

Belangrijk in groep 4 vinden wij het groepsgevoel. Kinderen moeten zich veilig voelen op school, in de klas en bij hun juffen en de andere leerlingen. Samenspelen, samenwerken en samen leren staat centraal. We gebruiken veel coöperatieve spelletjes om de leerstof op een leuke manier aan te leren of nog eens te oefenen. Samenwerken doen we vooral bij Jeelo, ons projectmatig werken. Samen leren doen we iedere dag bij elke les. Samen leren is namelijk leuk en samen bereik je meer dan in je eentje.

Binnen de groep wordt hard gewerkt, afgewisseld met spelletjes en creatieve opdrachten. We zijn vaak extra te vinden in de speelzaal of op het schoolplein voor een buitenles

Didactisch gaan we in groep 4 verder met het technisch lezen en rekenen. Daarbij komt Staal taal en spelling. We leren 12 spelling categorieën in dit schooljaar. We leren netjes en binnen de lijntjes schrijven en we gaan hoofdletters gebruiken. We leren de basis van grammatica en we leren heel veel vanuit de projecten van Jeelo. Hierin besteden we aandacht aan verkeer, geschiedenis, aardrijkskunde, burgerschap en omgaan met je zelf en anderen. Heel divers maar daardoor heel afwisselend en leerzaam op een andere manier dan uit boeken.

Wij zijn heel blij met de ondersteuning van een leerkrachtondersteuner, daardoor kunnen we de groep vaak kleiner maken en krijgen leerlingen meer op niveau les. Bij de ene groep wordt dan verdiept, de stof wordt moeilijker aangeboden, bij de andere groep wordt verbreedt, de stof wordt nogmaals herhaald. Zo krijgt ieder kind wat hij of zij nodig heeft.

Groep 4 heeft een aantal uitspraken die laten zien hoe we in de groep werken:

1. Van proberen kun je leren!
  1. Fouten maken mag, van je fouten kun je leren!
  1. We gaan voor 100%, 100% inzet en 100% resultaat!

Kortom, in groep 4 is altijd iets te beleven en leren we op vele verschillende manieren! Wilt u een keer komen kijken?. Maak dan even een afspraak met de leerkracht. Heeft u andere vragen of wilt u weten hoe uw kind het in de klas doet? U kunt altijd contact opnemen via Parro!

Groeten Juf Marjolein, juf Salina en juf Petra

Marjolein pasfoto       Salina pasfoto        Petra pasfoto