Groep 1/2B

Welkom in groep 1/2b!

Bij ons in de klas wordt hard geleerd en veel plezier gemaakt. Van maandag tot en met vrijdag staat juf Nienke voor de groep, de hele week dus! We vinden het bij ons in de klas heel belangrijk dat iedereen met een fijn gevoel naar school gaat.

Juf Salina is onze tutor, zij werkt dagelijks extra met de kinderen. Met name de kinderen die op het gebied van taal en woordenschat wat extra ondersteuning nodig hebben krijgen extra tutoring.

In de kleuterbouw werken we met thema’s, via de VVE methode Piramide. Twee keer in de week werken wij aan rekenen op het niveau van groep 1 en van groep 2. Dit wordt de kinderen aangeboden in kleine kringen, dat wil zeggen, een kleine kring met groep 1 en een kleine kring met groep 2. We werken voor het rekenen met de methode ‘Wizwijs’.

Sinds vorig schooljaar werken wij met ‘Logo 3000’. Dit is een zeer effectieve, aansprekende en leuke methode voor taal. Met de nadruk op woordenschat. De kleuter leerkrachten zijn erg enthousiast over deze methode en wij zijn benieuwd naar de opbrengst.

Het contact met ouders is heel belangrijk. Wij hebben twee klassenmoeders die uw vraag altijd willen beantwoorden en willen helpen. De klassenmoeders hangen met een foto op de klassendeur. Mocht u juf Nienke zelf even willen spreken kunt u dit altijd vragen, dan maken we even een afspraak na schooltijd.

Op maandag en vrijdag hebben we gym. De kinderen van de groepen 2 gaan dan gezamenlijk in de grote gymzaal gymmen onder begeleiding van meester Ard. De kinderen van de groepen 1 krijgen van de kleuter leerkrachten zelf een spel en/of bewegingsles op het plein of in de speelzaal.

We hebben heel veel zin in dit schooljaar en mocht u een kijkje willen nemen in onze gezellige klas, bent u van harte welkom!