Groep 1/2A - Nieuws

721,707,694,693,691,665

Inrichten van je eigen omgeving

woensdag, 10 maart 2021

We hebben het de afgelopen weken gehad over wonen in allerlei verschillende huizen. We hebben huizen ontworpen en ook hebben we goed naar onze omgeving gekeken. Hoe ziet onze wijk eruit? Wat staan er allemaal voor gebouwen. Is er een leuke speeltuin in de buurt. We hebben ook bedacht wat wij nou in een leuke speeltuin zouden willen zien!

thuiswerken

vrijdag, 22 januari 2021

Thuiswerken Alweer een aantal weken werkt een grote groep kinderen thuis. Het Coronavirus is nog teveel om zich aan het heen grijpen om alle kinderen naar school te kunnen laten komen. Zowel op school als thuis wordt er hard gewerkt. Iedere dag leren de kinderen aan de hand van reken- en taaldoelen. De kinderen op school krijgen de doelen aangeboden in de klas door de leerkracht en zij kunnen hiermee zelfstandig en begeleid verder ontwikkelen in de hoeken of met bijvoorbeeld een spelletje....

Pieten komen eten bij juf

woensdag, 16 december 2020

Oh jee, juf Nienke was zenuwachtig! in December zouden 5 pietjes komen eten bij juf Nienke thuis. Maar de juf wist niet of er genoeg bestek, borden en stoelen waren om alle 5 de pietjes te laten eten. Gelukkig hebben de kinderen haar goed geholpen. En wat bleek? Er waren genoeg stoelen en borden, maar wel 2 vorken te weinig!

Vroeger en nu

woensdag, 16 december 2020

Voor ons schoolbrede Jeelo project hebben wij in November de kinderen gevraagd een foto van zichzelf als baby mee te nemen (vroeger) en een foto als kleuter (nu). Heel leuk om te zien dat de kinderen zo enthousiast vertelden over wat zij al wel/niet konden als baby vroeger en wat zij tot nu toe geleerd hebben.

Herfstwandeling

woensdag, 16 december 2020

In oktober scheen het zonnetje best vaak. We hebben hier mooi gebruik van gemaakt en zijn de veranderende wereld gaan bekijken, het is echt Herfst! De bladeren waren verkleurd of al van de bomen gewaaid, het wordt weer steeds kouder, de prachtigste herfstkleuren verschenen en we hebben echte herfstschatten gevonden. Dit laatste, de herfstschatten, hebben we in de klas besproken en gesorteerd.

We zijn gestart!

donderdag, 27 augustus 2020

Hoera! We mogen weer naar school. Het is wel even wennen dat we papa en mama aan het hek al gedag zeggen, maar we kunnen weer leren en spelen met en van elkaar op school.  De komende weken gebruiken we om de basisregels weer op orde te brengen en aan de groepsvorming. Ook gaan we spelend leren met taal, motoriek, muziek en rekenen.  We gaan er een fijn jaar van maken!